søndag 26. juli 2015

Toscana

God morgen! Jeg bestemte meg for å slette de forrige Toscanainnleggene. Jeg syns at hele kapittelopplegget ble litt for dumt. Så nå har jeg bestemt meg for å bare lage ett innlegg om Toscana isteden, og det blir dette.
Typisk Toscana
 Så hva skal man si om Toscana? Man kan si at det er en region i Italia som er kjent for å ha et svært vakkert naturlandskap. Og det kan jeg si meg enig i. Området er fylt med åkere hvor det dyrkes solsikker, oliventrær, vindruer, lavendel, korn og mais. Innimellom naturlandskapet ligger det små landsbyer og mange av disse har bevart den vakre arkitekturen fra gammelt av. Det finnes også skoger, elver og bekker i Toscana. Og veldig mye god mat!
Vi leide bil og fikk kjørt rundt og sett masse. Det var en veldig fin tur. Vi ble til og med forlovet på en topp i skogen under fullmånen. Haha, slå den a! Det var en veldig fin kveld.    
Vi var der i juli, og det var veldig varmt. Så det meste av blomster som folk hadde utenfor husene sine var lavendel og pelargonia. Med andre ord: blomster som vil å mye sol, varme og som tåler å tørke litt ut. Andre planter vi så mye av var bambus, sypresser, garderobeplante (kjempe kjedelig navn på norsk!) og hortensia faktisk. Jeg trodde ikke vi skulle se noe hortensia ettersom de skal ha så mye vann, men det var veldig mye av dem på skyggefulle steder. 
Så mye mer enn det tror jeg ikke at jeg skal si om Toscana. Jeg skal heller vise dere noen bilder. De snakker ofte ganske bra for seg selv syns jeg. 
Ha en fin søndag!
Skoger og naturlandskap

Lavendel var det masse av. Bier og humler er veldig glad i lavendel. 

Masse hortensia i skyggen.

Masse god mat! :)

Grønne planter som klatret oppover langs murveggene var det også mye av. Hva slags plante dette er vet jeg dessverre ikke.
Høner og haner


På dette lille småbruket som lå 7 km inn i skogen sov vi to netter. Det var et veldig koselig parr som drev stedet. De dyrket druer og oliven og lagde sin egen vin. Maten vi spiste her var den beste maten vi smakte på hele turen.

Italiensk iskrem.

Vi blei forlova i Italia! Kyss og smask. Synd at ikke ringen kom med på bildet. Ringen ble med på bildet over så dere kan ta en titt på en der, hoho.  

Mjau


Tut og kjør

Så rare skyer

En fin veranda. Personen som bor her vet tydeligvis å matche. Blått er en kjempe fin kontrast til oransje.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar