lørdag 2. mai 2015

Såtid

Jeg må sannelig si at våren er en hektisk tid. Ikke bare er det mye å gjøre på jobben. Det er også mye å gjøre hjemme fordi jeg sår. Jeg sår i vei. Bare i år har jeg sådd: grønnkål, brokkoli, chili, tomater, solsikker, oregano, gresskar, blomkarse, isbergsalat, rød plukksalat, agurk, vanlig basilikum, ringblomst, timian, koriander, persille, storbladet basilikum og stemorsblomst. Og enda er jeg ikke ferdig. Det er flere ting som skal sås. Og poteter skal settes. Og jeg snurrer rundt meg selv, med alt som skal vannes og stelles og bæres ut og inn om natten. Men det er veldig gøy. Og det er veldig tilfredsstillende å se når ting faktisk vokser, og blir til noe. Hurra for våren!
I morgen har jeg bursdag. Den skal feires på hytta med tante Ida og Kaan. Der skal vi sette opp drivhus, spise muffins, sette poteter, så gulrøtter, spise finnbiff til middag, så redikk og nyte naturen og hverandres selskap.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar