onsdag 27. mai 2015

Peoner og syriner

Peoner og syriner er to av mine absolutt favorittblomster i hele verden. De er begge selve tegnet på at sommeren endelig er i gang. Dessuten lukter de utrolig godt, samtidig som de er veldig fine å se på. Men det artige er at de blir enda vakrere når man setter de sammen.
Jeg sa i forrige blogginnlegg at jeg burde bli flinkere til å plukke buketter fra egen hage. Dessverre har jeg for øyeblikket ingen hage der jeg bor, men jeg prøvde allikevel å gjøre ord om til action. Så jeg gikk ut på syrinjakt. Det tok selvfølgelig ikke lang tid før jeg fant et tre/busk langs veikanten. Så da plukket jeg noen duftende syrinblomster og tok de med meg hjem. Resten av blomstene har jeg kjøpt på mestergrønn. Nå luker det syrin og peoner i hele den lille leiligheten vår. Og det er jeg ganske så fornøyd med.       

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar