tirsdag 21. april 2015

Tornerose i april

Snøen er slafsete, gammel og hard.
Vinden kommer og  varmen den tar.

Jakken min er stor og varm og myk.
Men allikevel blir jeg svak og syk.

Jeg ligger i sengen med snørr og gørr.
Og er ikke ute sånn som jeg bør.

Men når jeg endelig blir frisk og sterk.
Har naturen fjernet kulde og herk.

Solen har gjort bakken grønn og pen.
Og jeg finner en blåveis bak en sten.

Det er som om jeg har sovet i 100 år.
Og våren kysset meg og rusket i mitt hår.

Da våknet jeg opp for min kjære hadde vekket meg.
Fuglesangen, blomstene, VÅREN - jeg elsker deg. 
 
Kjersti, April 2011 
 
 

 
Til tross for triste ting som skjer i livet vårt er det fint å se at det har blitt vår. Bjørka har fått grønne små museører, det er hvitveis langs veikantene og seinest i dag så jeg to måker som paret seg med hverandre langs Drammenselva. Det er rart å se hvordan naturen våkner til liv midt i sorgen over en man elsker som har gått bort.   

Klem fra Kjersti  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar