mandag 23. mars 2015

Valnøttrær og andre planter



Her om dagen oppdaget jeg at vi har to valnøttrær på jobben. Dette syns du kanskje hørtes litt underlig ut, men jeg jobber på et hagesenter så da er det ikke så underlig allikevel. Men altså, et valnøttre. Hvor kult er ikke det? Jeg skulle gjerne hatt et sånt i hagen, men jeg er usikker på om det vil overleve hagen min. Vi har forresten et ferskentre på jobben også. Som tydeligvis fikk masse fersken i fjor sommer.  

Men over til noe annet. Dette her syns jeg er så rart å tenke på. Nesten alle ting vi bruker eller spiser i hverdagen kommer fra planter. Morgenkaffen din, bomullsgenseren du tar på deg, boken du leser i, sigaretten du tar etter middag, sengen du sover i og huset du bor i er laget av planter. Hvor alt mulig kommer fra er ikke noe vi tenker så nøye over i hverdagen. Men nesten alt har roten i en plante som har roten i et frø... Til og med uttrykket "roten i" kommer fra planter. Hehe, det er jo ganske kult.  

Klemklem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar