fredag 20. mars 2015

Nesten som regnskogen

I går var jeg en tur i botanisk hage. Man kan ikke akkurat si at det blomstret voldsomt der ennå, men inne i drivhusene var det fint. Så jeg tok noen bilder med mobilen. Planen var å vise dere masse fine bilder fra drivhuset, men dataen vil av en eller annen grunn bare laste opp dette bildet. Så da får dere heller se de andre bildene en annen gang. Den digre vannliljen dere ser på bildet heter Victoria-vannliljen og den vokser egentlig i Amazonas. Det er en av verdens mest hurtigvoksende planter ifølge Naturhistorisk museum sin hjemmeside. Å komme inn i dette drivhuset var i grunn litt som å komme inn i en regnskog så jeg kan forstå at den trives. Det var veldig høy luftfuktighet og veldig varmt. Jeg var kledd for norske forhold og svettet som en bavian.
Regnskogen virker som et fint sted for en plantenerd som meg.
Håper dere får en fin helg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar