fredag 9. januar 2015

Vinter


Kjære blogglesere,
beklager at jeg har vært en så dårlig blogger den siste måneden. Desember burde ha vært en aktiv tid her hvor jeg skulle ha lagt ut innlegg om hjemmelagde julekranser, juledekorasjoner og om hvordan man unngår å ta livet av julestjernen sin før julen faktisk begynner. Det ble ikke en sånn tid. Tvert i mot ble det helt motsatt. Jeg har vært helt fraværende fra bloggen og dere har kanskje lest om julekranser andre steder. Eller kanskje har dere funnet ut av det helt selv og følt en mestringsfølelse som har gitt dere ny selvtilgitt og tatt knekken på vinterdepresjonen. Hva vet vel jeg.
Og hva er så grunnen til at jeg har vært borte så lenge? Vel, som de fleste andre har jeg hatt det veldig travelt i desember og ikke hatt tid til noen stakkars blogg. Dessuten har jeg kommet fram til at dette ikke skal være en burde og skal blogg, men heller en lyst og ani-stresse blogg. Det betyr at jeg i perioder vil være veldig aktiv med nye innlegg og andre perioder være veldig lite aktiv. Og det får vi bare leve med.  
Men nå er jeg altså tilbake og det føles bra.

Mens jeg har vært borte har det rukket å bli vinter. Hagen har for alvor gått i dvale og gartnere får tid til å gjøre helt andre ting. Som for eksempel å gå på ski. Det er bare å nyte det for det varer ikke lenge. Snart begynner planleggingsfasen. Kanskje bare om noen uker. Den fine tiden man skal planlegge hagen for år 2015. Noe har man kanskje allerede planlagt. Løker som ble satt i høst, frø som ble samlet inn. Men nå skal alle målene, tegningene, tankene, ønskene og planene kombineres til en fantastisk sanseopplevelse. Hurra for det. Disse vinterbildene tok jeg for noen år siden ikke så langt fra mine foreldres hus.  
 Og forresten, godt nytt år da dere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar