mandag 1. desember 2014

Blomsterløk

Hei, hei, hallo!
Jeg har helt glemt å vise dere blomsterløken som jeg har satt i år. De fleste blomsterløkene som blomstrer om våren skal settes på høsten. Disse har jeg satt i hagen til foreldrene mine. Beklager den forferdelige bildekvaliteten, men bildet er tatt med min mobiltelefon. Når man setter løk, eller planter blomster generelt, er det viktig å tenke farger og form. Derfor er det også viktig å tenke på hva slags planter som eventuelt er i bedet fra før av. I mammas blomsterbed vet jeg det kommer nydelige blå forglemmegei. Blå, rosa, hvitt, lilla og masse grønt er nydelig både på våren og sommeren. Det gir en romantisk og fin stil. Husk også å velge blomster med ulik form og høyde. Dette gjør bedet mer spennende å se på.
Denne fargekombinasjonen finner man ofte i cottage gardens fra England. Jeg elsker cottage gardens og håper å få skrevet et innlegg om det i sommer. Nå må jeg lage middag.
   Ciao!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar