torsdag 16. oktober 2014

Rondane

For tiden sitter jeg bare hjemme og spiser smørgrøt og blir tjukk når jeg ikke er på jobb. Derfor blogger jeg bare om ting som har skjedd. Kanskje jeg snart blogger om det som kommer til å skje. Hvem vet. Ganske så spennende.
Jeg var i hvert fall i Rondane i sommer. Jeg trodde helt ærlig det skulle være litt kjedelig der. Dette fjellområdet har jo ikke sånne høye, flotte topper som Jotunheimen. Men så feil kan man ta. Rondane var som et vakkert maleri som man går inn i, og man går og går, og det slutter aldri å være vakkert. Så blir man sliten, setter seg ned og spiser mandler. Mens man sitter der kommer det en lemmen forbi. Og noen sauer. Og en fugl som sier: "HALLO!". Den heter Heilo. Den sier visst egentlig ikke hallo.. Den sier heller "kom deg vekk! Du er for nærme hekkeplassen min din dumme turgåer", ifølge Norsk institutt for skog og landskap. Så hvis du møter denne fuglen når du går i fjellet om sommeren (noe du mest sannsynlig gjør), vis respekt og hold deg litt på avstand. Her kommer et bilde av den som jeg fant på wikipedia:
 

Når vi skulle legge oss eksploderte himmelen i rosa, lilla og blå farger. Nydelig var det. Her kommer noen bilder fra Rondane som er tatt av meg:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar